A Hungarian Nascar Racers Bajnokságot néhány fanatikus alapította azonban bárki számára lehetõvé teszik az indulást, akik megfelelõ érettséggel rendelkeznek és hajlandóak befizetni a szerver éves díjának összegét.
Elõre jelzett gyakorló futamokon kell indulnia a játékosnak, ami után
a HNR liga versenybírósága dönti el, hogy a versenyzõ alkalmas-e a liga
futamain való indulásra.
Ha a játékos néhány gyakorló futam után továbbra sem alkalmas a HNR-ben
való indulásra, akkor további gyakorló futamokon kell bizonytania.
TANÁCSOK
• Ez csak egy játék aminek célja, hogy mindenki jól szórakozzon.
Ne tedd tönkre más versenyét azzal, hogy balesetet okozol vagy vélt
vagy valós sérelmeket szóvá teszel a játékos társadnak!
• Az érett viselkedés alapfeltétel! A társaidat vetélytársként
kezeld és ne ellenségként!
• Ehhez a sporthoz hozzátartoznak az ütközések és balesetek. Ne
vedd a lelkedre ha kiesel egy futamról vagy ha összetört kocsival kell
befejezned a versenyt!
• Csak akkor gyere közénk ha feltudod dolgozni a vereséget is!
A gyõzelem is fontos dolog, de nagyobb tiszteletet vívhatsz ki magadnak
ha emelt fovel tudod elviselni a kudarcot is!
• Ebben a sportban a gyõzelem nem minden! Ha ügyesen gyüjtögeted
a pontokat akkor is lehetsz bajnok ha egy futamot sem nyersz - ezt ne
felejtsd el!
• A legfontosabb a türelem és a többi vezetõ iránti tisztelet!
• Mindenkinek képesnek kell lennie stabilan tartani az ivet, semmi
értelme ha gyors vagy de 20 kör után össze-vissza csúszkálsz
• A pálya ismerete nagyon fontos, tudd hogy hol lehet elõzni es
hol nem!
• A gyõzelem attól függ, hogy ki vezet az utolsó körben, teljesen
mindegy ki vezet az elsõben!
• Mivel ez egy internetes játék, így minden esetben számolnod
kell a LAG-gal, ami könnyen balesetet is okozhat, ezért fokozott figyelemmel
közlekedj a pályán.
• Ha baleset történik akkor se kezdj el háborogni. Nézd meg a
visszajátszást és ha szerinted vitatott az eset akkor nyújts be óvást!
• Két versenyzõ vitája nem tartozik másra csak a két érintettre
és a versenybíróságra! Ezt vedd figyelembe mielõtt szóba hozod a témát
nyilvánosan!
• Ne indíts a háttérben letöltéseket és lehetõség szerint minden
felesleges programot állíts le. Ezzel elkerülheted az akadozást az internetes
kapcsolatodban és más versenyzését sem zavarod.
ETIKETT ÉS ÁLTALÁNOS VISELKEDÉSI FORMÁK
• Ha valakivel balesetbe keveredsz, akkor ne kezdj el
vele veszekedni inkább próbáljátok ICQ-n vagy e-mailben letisztázni
a problémát. Minden esetben lehet megfelelõ megoldást találni. A fórumon
lehetõleg ne szidjátok egymást egy-egy baleset után, mert ez már úgy
sem old meg semmit, ráadásul teljesen felesleges is és csak felesleges
feszültségeket gerjeszt.
• Minden balesetbõl lehet tanulni, ha megfelelõ hangnemben beszélik
meg az érintettek.
ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
• A bajnokságban csak olyan új játékosok jelentkezését fogadjuk
el, akik rendelkeznek nem ingyenes email címmel is és jelentkezésüket
errõl a címrõl jelzik.
• A bajnokságok az adott szériának a naptárja szerint zajlanak
amelyeket részletesen megtalálhattok a HNR oldalon.
• A futamok hardcore módban zajlanak.
• A kopások értéke alapbeállításon maradnak.
• A versenyeken az összes Nascar szabály érvényes.
• A futamok alatt CHAT STOP van (ez vonatkozik a sárga zászlós
periódusokra is), aki ezt megszegi az számíthat büntetésre - ez a CHAT
STOP egészen addig érvényben van ameddig az utolsó versenyzõ is be nem
fejezte a versenyt. Ez alól összesen a Versenybíróság
tagjai és az Adminok kapnak mentességet, akik nyilvánvaló
szabálytalanságokat vagy a szerverrel kapcsolatos gondokat publikusan
is közölhetik a futam alatt, ha ez nem zavarja a versenyzést, de csak
ezekben az esetekben!
• A CHAT STOP a kiesett versenyzõkre is vonatkozik, akik kizárólag
privát üzeneteket küldhetnek egymásnak. Ha valaki a kiesett versenyzõk
közül megszegi ezt a szabályt az a következõ bajnoki futamon nem indulhat.
• A CHAT STOP kiterjed a kvalifikáció idejére is és egészen addig
tart ameddig el nem kezdõdik a bemelegítés.
• A futamokon kizárólag az autchat üzenetek használhatók!
AUTOCHAT ÜZENETEK
1. Kiállok a PIT-be! Elõzz kívülrol! (KÖTELEZÕ)
2. Jövök ki a PIT-bol! Elõzz kívülrol! (KÖTELEZÕ)
3. Elõzz belülrõl! (AJÁNLOTT)
4. Elõzz kívülrõl! (AJÁNLOTT)
5. Belül megyek! (AJÁNLOTT)
6. Kívül megyek! (AJÁNLOTT)
7. Sorry! (KÖTELEZÕ)
8. Köszi! (KÖTELEZÕ)
9. NP (KÖTELEZÕ)
0. Jó versenyzést (AJÁNLOTT)
Az ajánlott üzenetek használata nem feltétlenül szükséges, de a kötelezõ üzeneteket lehetõleg mindenki írja be a programba ilyen vagy valami hasonló formában!
A FUTAM LEBONYOLÍTÁSA
A szerver kedden és pénteken is hivatalosan 20.00-kor indul.
20.00-21.30 - gyakorlás (90 perc)
21.30-~21.40 - idõmérõ
~21.40-~22.00 - happy hour (20 perc)
~22.00 - futam (az adott sorozatban meghatározott versenytáv)
FUTAM HALASZTÁS, ÚJRAFUTÁS, RESTART
• Abban az esetben
ha az internetszolgáltató hibájából a futamon induló versenyzõk számának
legalább az 1/3-a (pl 15 versenyzõbõl minimum 5) nem tud indulni a futamon
és/vagy futam közbe szakadnak le a szerverrõl akkor az a verseny automatikusan
újra megrendezésre kerül az adott bajnokság következõ napján. Természetesen
a szerver hibájából fellépõ ilyen jellegû problémák esetén szintén automatikusan
újra megrendezésre kerül az adott futam.
• Ha a futam elején egy tömegbalesetben az autók 30%-a komolyan
megsérül vagy kiesik, akkor a szervert újra indítjuk és a futamhoz mindenki
újra felállhat (ezt minden esetben a versenybíróság dönti el - ha valamelyik
bíró érintett akkor nem szól bele a döntésbe).
• Továbbra sincs restart abban az esetben ha valaki lekési a rajtot
és nem tud felállni a rajtrácsra!
ELÕZÉSEK, LEKÖRÖZÉSEK
Ovál pályákhoz tartozó szabályok:
• Csak akkor kisérld meg az elõzést ha biztos vagy a dolgodban
(draft-ban könnyû gyorsabbnak lenni, de ez ugye eltünik ha kivágsz elõzni...)!
• Ha két vagy három versenyzõ egymás mellett halad, akkor nincs
ideális ív! Ilyen esetekben mindenkinek kompromisszumokat kell kötnie
és az ütközésért sem tehetõ kizárólagosan az egyik versenyzõ felelõssé.
• Ne felejtsd el, hogy az elõtted lévõ versenyzõ csak a tükörbõl
lát, így az elõzést csak úgy próbáld meg ha teljesen biztos vagy a dolgodban.
• Ha a mögötted álló versenyzõ próbál téged megelozni, akkor viselkedjél
tisztességesen vele szemben, ne zárj rá és ne nehezítsd meg a dolgát.
Lebegjen a szemed elott, hogy akár mind a ketten elveszíthetitek jó
pozíciótokat egy elhibázott manõver miatt.
Ha mégis így teszel akkor az eset után ne a másikba keresd majd a hibát,
hiszen te is ugyanolyan hibás vagy mint õ. Ilyen esetben a versenybíróság
sem biztos, hogy a javadra dönt majd az esetben...
• Ne válts azért ívet, hogy a gyorsabb versenyzõt feltartsd, ha
valaki gyorsabb tõled engedd el - biztosan lesz olyan, hogy te leszel
a gyorsabb tole és nehezményeznéd ha nem engedne el.
• Ha kanyarban elõznek téged, akkor próbálj elég helyet hagyni,
hogy egy ilyen elõzést sikeresen be lehessen fejezni. Ne szorítsd le
vagy ne szorítsd ki a másikat, mert lehet hogy nem reagál elég gyorsan
és akkor balesettel végzõdik a manõver és esetleg a verseny is véget
ér mindkettõtök számára.
• Számolj vele, hogy a versenyek az interneten zajlanak, így LAG
bármikor elõfordulhat.
• Ha téged elõznek igyekezzél kiszámíthatóan viselkedni (kerüld
a kacsázást) és próbáld meg elkerülni a hirtelen manõvereket.
• Ha leköröznek, akkor ebbe próbálj belenyugodni és ne kezdj el
csatázni a tõled sokkal jobb versenyzõvel... Nem vele kell megharcolnod
a pozíciódért.
Road pályákhoz tartozó ajánlások:
• Az idõmérésen fokozottan figyelni kell a pitbol való kihajtásra
(érdemes használni az F2+SPACE kombinációt) és a lehetõségekhez mérten
a legkevésbé akadályozni a gyors körön lévõ versenyzoket.
• Mivel a versenyek kizárólag road pályákon zajlanak, így komoly
problémát jelent a lekörözés. Az ovál pályákkal ellentétben itt a lekörözés
alatt álló versenyzõknek KÖTELESSÉGÜK elengedni az õket éppen lekörözõ
autókat az elsõ biztonságos helyen (nem kell mást tenni, mint egy kicsit
elvenni a gázt az egyik egyenesben).
SÁRGAZÁSZLÓ, ÚJRAINDULÁS, BOXKIÁLLÁS
• A sárga zászló beintésének pillanatától fel kell hagyni minden
csatával és tilos elõzni!
• Az ujraindítás biztonsága, az izgalmasabb
verseny megtartása és a mezöny összefogása érdekében a sárgazászló beintése
után, a pozíció megtartása, a legnagyobb biztonság és odafigyelés melett
a mezõny a kûlsõívre rendezõdik, és folyamatos lassulással éri el a
start/cél vonalat, hogy a lekörözött versenyzõk lehetõségszerint visszavehessék
a körhátrányukat.
• Sárga zászló alatt egy sorban kell haladni. Egy körrel a start
elõtt a nem lekörözött autók a külsõívre rendezõdnek, a lekörözöttek
a belsõre.
• Sárga zászló alatt a nem lekörözött versenyzõk mehetnek csak
ki a boxba az elsõ körben. A következõ körtõl kezdve bárki kimehet.
• Startnál es restartnál mindenki köteles egyenletes sebességet
es távolsagot tartani a zöld zászlóig. Zöld zászló elõtt gyorsitani
tilos. A célvonal elõtt tilos megelõzni az elõtted lévõt a belsõ íven.
• Az indulásoknál ne mássz rá az elõtted haladó nyakára, így is
a legveszélyesebb dolog a rajtprocedúra és ezt nem kell tovább nehezíteni.
• Tilos a pálya belsõ szélét jelzõ vonal alatt elõzni. Az a sáv
csak a boxutcába valo behajtás és onnan törtenõ kihajtás alatt használatos,
valamint ráhajthatsz ha balesetet akarsz elkerülni.
• Boxutcába behajtás elõtt a belsõ iven kell haladni és kötelezõ
chat üzenetet küldeni. A boxutcában a külsõ sávban közelitsd meg a saját
boxod.
• A pályára történõ visszatérésnél is ajánlott a chat hasznalata.
Ilyenkor a pályára visszajövö versenyzõ felelõssége hogy biztonságosan
bekapcsolódjon a versenybe. Ne vágj be a többiek köze amig nem vetted
fel a sebességüket.
Pontelvonás
A pontelvonás lényege, hogy a bajnokságban balesetmentes versenyek kerülhessenek lebonyolításra, csökkenjen a sárga zászlós periódusok száma. Aki ezt nem tudja elfogadni inkább el se induljon a liga futamain
• A versenybíróság meghatározott szabályok alapján szabja ki
büntetéseit amelyek a pálya tipusának és a baleset súlyosságának megfelelõen
lett kialakítva, ennek részleteit megismerheted ha ide
klikkelsz.
A chat stop megszegését a versenybíróság a jövõben a következõ módon
szankciónálja:
• "Véletlen chat stop szegés" - ekkor a szerveren valamelyik
bíró vagy az admin beírja a figyelmeztetést és a következõ esetben automatikusan
levonásra kerül az 5 pont.
• "Chat stop szegés" - az az eset amikor valaki szándékosan
ír a közös részre valamit, ekkor automatikusan levonásra kerül az 5
pont
• "Floodolás vagy folyamatos beszéd" - ekkor a versenyzõ
az 5 pont levonáson kívül a következõ sárga zászlónál automatikusan
fekete zászlós figyelmeztetést is kap majd.
Kérünk mindenkit, hogy a figyelmeztetõ üzeneteket
a restartoknál egyszer írja be!
Magán üzeneteket a versenyzõtársaknak a következõ módon lehet küldeni
/#VERSENYZÕ RAJTSZÁMA üzenet szövege (például /#74 abcdefgh).
• A Versenybíróság 5 pont levonással bünteti az a versenyzõt,
aki a nyilatkozatát nem a Szabályzatban megfelelõ idõben, vagy egyáltalán
nem adja le.
A Vélemények rész a Bajnokság szinesítése érdekében jött létre, és azért, hogy lássuk ki hogy látott a saját szemszögebõl egy-egy versenyt. Ez segít megismerni egy esetet ami a palyán történt, amit talán mi máshogy értékeltünk. Ne fosszuk meg versenyzotársainkat ilyen hasznos információktól:-)
Óvások
Ha valami sérelem ért akkor azt be kell jelentened amit megtehetsz ICQ-n
(7516442) és/vagy e-mail-ben (toya[kukac]hsw[pont]hu)
a futam leintését követõ maximum 24 órán belül.
Eredmények
A futamok hivatalos végeredményei az óvások és a pontelvonások után kerülnek nyilvánosságra.
Nyilatkozatok
- A futam után az elsõ háromnak kötelezõ nyilatkoznia a versenyrõl!
- A többi versenyzõ is adhat be nyilatkozatot, azonban számukra ez nem kötelezõ.
- A nyilatkozatokat a végeredmény kihirdetése után 24 órával le kell adni!
Versenybíróság tagjai:
Norbi
HaZso
Toya |